ලියාපදිංචි සාමාජිකයන් ;)

Friday, February 28, 2014

" මම නිර්මණශීලී ද ???? "

      තෝමස් අල්වා එඩිසන් කෙනෙකු වීමට කිසිවකුත් අකැමැති නො වනු ඇත . ඒ සඳහා උපතින් ම නිර්මාණශීලී චින්තන ශක්තියක් තිබිය යුතු යැයි බොහෝ දෙනෙක් සිතති . එය සත්‍යයකි එහෙත් බොහෝ දෙනා නො දන්නා සත්‍යය නම් එය සෑම මිනිසකු තුළ ම නිතැනින් ම පවතින බවයි . පර්යේෂණවලින් හෙළි වී ඇති පරිදි මිනිසුන් එකිනෙකා තුල පවතින නිර්මාණශීලී චින්තන ශක්තිය පුහුණුව තුළින් වැඩිදියුණු කළ හැකි ය .

      එහෙයින් නිර්මාණශීලීත්වය සුවිශේෂි පුශ්ගලයන් කීප දෙනකුට පමනක් උරුම වූ ආශ්චර්යවත් වරප්‍රසාදයක් යැයි සිතමින් තවදුරටත් ළතැවිය යුතු නො වේ . අලුත් දෙයක් ලොවට තිළිණ කර නව නිපැයුම්කරුවකු වීමට අප සැමට හැකියාව නිතැනින් ම ඇත .

      එහෙත් වර්තමානයේ බොහෝ දෙනා පුරුදු වී සිටින්නේ විශාල වැඩක් ආරම්භ කොට එය පටන් ගැන්මෙන් ම අසාර්ථක කර ගැනීමට ය. නැත හොත් වඳුරා දොඬම් ගොඩ බදාගත්තාක් මෙන් ලොව සියලු විද්‍යාඥයින් පහදා දුන් සියලු ම සිද්ධාන්ත බදාගෙන එක වැඩක් වත් හරියට කර ගැනීමට නොහැකි ව බලාසිටීම ය . එසේත් නැත හොත් තමන්ට ඉටු කරගත නොහැකි වූ  කාර්යයන් පිළිබඳව ලෝකේ නැති විවේචන ඉදිරිපත් කිරීම හෝ කල දුටු කල වළ ඉහගැනීම ය .

     ලංකාවේ වර්තමාන තත්වයට අනුව ශිෂ්‍ය පරම්පරාව තුළ මේ පටු මානසිකත්වය නැමැති වල් පැළය ඉතා සරුවට මුල් බැස ඇති බවක් පෙනේ . මන්ද යත් බොහෝ ලාංකික සිසුන් සිතන්නේ නව නිපැයුම්කරුවකු වීමට නම් ඉතා විශාල නව සොයා ගැනීමක් කළ යුතු බවත් එය ග්‍රැහැම් බෙල් සොයාගත් දුරකථනය මෙන් ලොව බොහෝ පෙරළි ඇති කරන නිර්මාණයක් විය යුතු බවත් ය . සැබැවින් ම ලාංකික මවුපියන් ද දරුවන් ගෙන් බලාපොරොත්තු වන්නේ මෙවන් ' ලොකු ' වැඩ ය .

       නිතැනින් ම මේ නිසා සිදු වන්නේ කුමක් ද ? දරුවන් ලොකු වැඩ සොයන්නට යෑමෙන් තමා ගේ සිත ගත දෙකම පීඩනයට ලක් කරගැනීම ය. එසේ ම අපේ මිනිසුන් මෙවන් ලොකු වැඩ කිරීම පිළීබඳ සිතීමට නිකරුණේ කාලය නාස්ති කරන විට ලොව වේගයෙන් දියුණු වන රටවල මිනිස්සු කුඩා යමක් මුල් කරගෙන කුඩා සිතුවිල්ලක් කුඩා නිමැවුමක් කර එය මහා පරිමාණයට වැඩ දියුණු කර අපේ ලොකු වැඩ කිරීමට සිතන පොඩි මිනිසුන්ට පෙන්වති .

        එසේ නම් නව නිපැයුම්කරුවකු වීමට එනම් තමන් සහජයෙන් ම ලද නිර්මාණශීලී චින්තන ශක්තියෙන් රටට ලෝකයට වැඩක් කිරීමට සියලු නිපැයුම්කරුවන් සැලසුම්කරුවන් අනුගමනය කළ පහත සරල සිද්ධාන්ත කිහිපය වැදගත් වනු ඇත .

1 . මිනිසුන් ගේ අවශ්‍ය්තාවයන් කෙරෙහි විමසිලිමත් වන්න . මකා පසෙකින් තැබූ කල පොත්පත් අතර සැගවුණු මකන කැබැල්ලක සොයන මිනිසුන් දුටු  හයිමන් එල් ලිප්ටන්  කලේ කුමක්ද ?? සරල ශිල්ප ක්‍රමයක් මගින් පැන්සලක් අගට මකන කැබැල්ලක් සවි කර ලොවට ඉදිරිපත් කිරීමයි .

2 . එදිනෙදා ජීවිතයේ දි කිරීමටසිදු වන අප්‍රසන්න කටයුතුවලින් ප්‍රයෝජනයක් ගන්න . නිරතුරුව ම සිය දැලිපිහිය මුවහත් කරන්නට සිදු වීමේ කරදරයෙන්  මිදීමට  කිං ගිලට්  කලේ කුමක්ද ?? භාවිතා කර ඉවත දැමිය හැකි තලයක් සහිත රේසරයක් නිපදවීමයි .

3 . ප්‍රායෝගික දැනුම භාවිතා කර ආයතනවල සහ වෙළඳසැල්වල සිවිලිම් ඇති බැක්ටීරියාවලින් ගහන කුණු පැල්ලම තට්ටු දුටු වෘත්තීය නොවන රසායනඥයකු වූ  කයිදා හැටන් සිය රසායන දැනුම භාවිතා කර සිවිලිම වෙත අධික පීඩනයක් යටතේ වලාවක් මෙන් විද පැල්ලම් තට්ටු ඉවත් කළ හැකි ද්‍රාවනයක් නිපදවී ය .

4 . කුඩා දේවල් ගැන සිතන්න නිර්මාණශීලි අදහස් යනු සංකීර්ණ දේවල් ගැන කියවෙන පණ්ඩිත වාක්‍යයන් ම නො වේ . අප ආයකටුව ලෙස හදුන්වන ආරක්ෂිත කටුව, ප්ලාස්ටර්, බැන්ඩේජිය කිඩා සිතිවිලි වලින් බිහි වූ විශිෂ්ට නිර්මාණයන් ය .

       සැබැවින් ම අප සියලු දෙනා ම සමාජය දෙස අපේ එදිනෙදා ජීවිතයේ වැඩ කටයුතු දෙස මෙසේ විමසිල්ලෙන් වැලුව හොත් ඉතා සරල සිද්ධාන්තයක් උපයෝගී කරගෙන විශාල ප්‍රයෝජනවත් නිර්මාණයන් ලොවට දායාද කිරීමට හැකි වනු ඇත . මංද අපට කිසියම් දිනයක සමනලයකුට ආදරය කිරීමට හැකි වන්නට නම් අප දළඹුවන් කීප දෙනෙකු ගැනද සැලකිලිමත් විය යුතු වැවිනි....

                                           

Thursday, February 27, 2014

උඹ බයද ???



මම බය ද ? උඹ බය ද ?

උඹ බය ද ? මම බය ද ?

සියල්ලෝ බයෙන් හා තැති ගැන්මෙන්

ජීවත් වෙති....

එකිනෙකාට පහර දෙනු ලබන්නේ

තමා ගේ ඇති බිය නිසාය.....

Tuesday, February 18, 2014

අපි යන්නේ කොයි පාරේ

කෙනෙකු.....
සුවහස් කැකුළු විකසිත
නෙත්කළු වූ මාවතක්
සොයනු වස් වෙහෙසෙයි
දිවා රෑ නිදි වරා.........

තවකෙකු.....
සුවහස් කැකුළු විකසිත
නෙත්කළු වූ මාවතක්
සොයනු වස් කරයි සැලසුම්
දෙවසරක් පුරාවට.........

අනෙකෙක්.....
සුවහස් කැකුළු විකසිත
නෙත්කළු වූ මාවතක්
සොයනු වස් දකියි සිහින
නිතිපතා දිවා රෑ.........

සමහරෙක්......
නොසොයයි මාවතක් 
නොදකියි ඉදිරියක්
කාලයට ඉඩ දී
සිටියි මුව හා නෙතු අයාගෙන.........

හදවතට තට්ටු කර විමසනු
ඔබ කොතැනක දැයි කියා
උත්සහා කරනු මැන
වෙහෙසී ජය ගන්න
මුළු විශ්ව සාගරය.........